Zorgeloze reis naar EuroDisney

Na een lange voorbereiding was het donderdag 27 februari eindelijk zover: Het vertrek van 2 volle bussen richting het prachtige park ‘EuroDisney’ in Frankrijk. Stichting Zorgeloos Kind wilde met deze reis de gezinnen compleet ontzorgen en laten terug kijken op 4 onvergetelijke dagen. Het werden ook echt 4 fantastische dagen met de vele gezinnen en vooral heel veel blije gezichten. Voor ons als Stichting Zorgeloos Kind waren dit ook weer 4 intense dagen met altijd wel weer de wrange bijsmaak dat veel kinderen (gezinnen) nog een lange weg te gaan hebben om de strijd tegen de ziekte te overwinnen.

Donderdagochtend 27 februari was het al vroeg verzamelen bij de Midden Nederland Hallen, waar de gezinnen de auto veilig konden parkeren. Vooral tellen tot we helemaal compleet waren en om half 9 kon de reis met 2 volle bussen naar Disney beginnen. Onderweg een aantal keren stoppen om de benen te streken en uiteraard voor het nuttigen van een heerlijk lunchpakket. Na een reis met veel sneeuwbuien kwamen we veilig aan in een inmiddels droog Disney. Onze pendelauto was al vooruit gereden met de reisleider om ieder gezin alvast in te checken, dus bij aankomst was alles geregeld zodat de gezinnen gelijk de kamer op konden van het schitterende Sequoia Lodge hotel op het park. De gezinnen konden even anderhalf uur rusten voordat we gingen genieten van het heerlijke buffet in het hotel. Na het toetje was het dan ook voor de meeste kinderen (en ook ouders) gedaan met de energie en ging men genieten van een heerlijke nachtrust.

Vrijdag 28 februari was het prima maar guur weer. De gezinnen gingen eerst uitgebreid ontbijten in het hotel om daarna de korte wandeling te maken na de ingang van het park. Ieder gezin was inmiddels voorzien van een zogenaamde Prio-card, zodat ze nergens in de rij hoefden te staan voor de attracties. Zo konden ze in korte tijd veel attracties afwerken of misschien wel meerdere keren in dezelfde attractie gaan. Overal op het park konden de gezinnen gebruik maken van de meegegeven lunchbonnen en waren ze toe aan wat rust, dan was het 10 minuten wandelen naar het hotel om weer even bij te komen. Om 6 uur in de avond gingen we eten in het restaurant Plaza Gardens wat gevestigd is op het park. Na het eten gingen er nog gezinnen terug het park in waar andere gezinnen kozen om voor een lange nachtrust te gaan.

Zaterdag 29 februari was het wat warmer buiten, maar gelukkig droog. Weer eerst ontbijten in het hotel om daarna weer snel het park in te gaan. Of weer naar alle attracties of juist nu naar het Movie Park om van allerlei voorstellen te gaan kijken. Zo rond de middag gingen de hemelsluizen even serieus open, maar na een uur was het gelukkig weer droog en kwam ook de zon tevoorschijn. Na een lange dag op het park verzamelden we om 17:30 uur voor de mooie groepsfoto om daarna te gaan eten in Planet Hollywood gelegen in Disney Village. Het eten was er weer uitstekend en een paar gezinnen gingen weer terug naar de attracties om tot 9 uur te kunnen genieten van het park, maar de meeste gezinnen (en begeleiding) gingen terug naar het hotel om bij te komen van 3 intensieve dagen.

Zondag 1 maart: De dag van terugreis. Eerst weer een stevig ontbijt nuttigen in het Hotel om daarna uit te checken en de bagage in te laden in de bussen. Om half 11 kwamen ze weer verse lunchpakketten brengen en rond de klok van 11 uur waren we helemaal compleet en klaar voor de terugreis naar Nederland. Weer een aantal tussenstops om de benen te strekken en rond half 6 waren we bij Restaurant Schimmel in Woudenberg om te gaan genieten van het afscheidsdiner. Heerlijk eten en napraten over 4 onvergetelijke dagen. Na het diner vetrokken weer na de parkeerplaats van de Midden Nederland Hallen, waar de gezinnen vanuit daar weer huiswaarts keerden.

Wat kijken wij van Stichting Zorgeloos Kind tevreden terug op deze unieke vakantie. Wij danken de gezinnen voor het vertrouwen in ons en wij hopen dat ook dat zij kunnen terug kijken op 4 fantastische dagen. Wij wensen alle gezinnen heel veel sterkte en kracht toe de komende tijd in de strijd tegen een slopende ziekte. Wij danken alle sponsoren en donateurs voor het financieel mogelijk maken van deze kostbare reis en ook danken wij de buschauffeurs ‘ Stef en Evert’ voor de veilige reis en voor de positieve inbreng. Verder dank aan Pelikaan Reizen (Eelco) voor de prima begeleiding en ook dank aan Timo Kruft van de Midden Nederland Hallen voor de gelegenheid tot vrij en veilig parkeren. Wij kijken nu al uit naar de volgende reis.