Max Verstappen is een hele bijzondere topsporter!

Stichting Zorgeloos Kind was ook weer actief tijdens de Jumbo-racedagen 2018. Vele ‘zieke’ gezinnen waren te gast in onze grote tent, waar ze konden genieten van een dag autosport. Het waren weer 2 bijzondere dagen met voor ieder kind het enorme hoogtepunt om Max Verstappen te mogen ontmoeten. Zowel op de zondag als op de maandag was Max Verstappen in onze tent aanwezig voor de kids, maar op de zondag hadden we nog een grote verrassing, ook Daniel Ricciardo en David Coulthard kwamen langs om met de kinderen op de foto te gaan en uiteraard om ze te voorzien van een echte handtekening. Wat ieder jaar weer duidelijk wordt, is dat Max Verstappen een hele bijzondere jongen is, met naast het onvoorstelbare talent, ook nog een enorm goed hart heeft.

Op de vrijdag en zaterdag werden alle spullen opgebouwd en klaar gezet voor de gezinnen die tijdens de Jumbo racedagen te gast waren bij Stichting Zorgeloos Kind. Beide racedagen werden de gezinnen al om 7:30 AM verwacht op het circuit om zo de drukte voor te zijn, en dat lukte beide dagen heel erg goed. In de tent eerst genieten van koffie, drinken en lekkers voor het grote moment. Vele kinderen hadden al slecht geslapen en waren heel erg zenuwachtig voor de komst van hun grote held.

Op de zondag kwamen er 3 Aston Martins voorrijden, met daarin Max Verstappen, Daniel Ricciardo en David Coulthard. De kids stonden met open mond te kijken, want nu waren ze wel heel dicht bij. Uiteraard kregen de heren een groot applaus en allereerst werd Max toegesproken door Stichting Zorgeloos Kind. Al vanaf 2015 is Max bij ons te gast en hij doet dat ieder jaar met veel passie en plezier en daarom hadden we een heel mooi cadeau voor hem. Hij kreeg een echte Schuberth F1 helm met daarop een heel speciaal ontwerp, gemaakt door SL-Graphics uit Amersfoort. Deze helm was voorzien van foto’s van Duncan Knoester en Sander Tempel, welke respectievelijk in augustus 2017 en april 2018 zijn overleden. Verder is de tekening met tekst bovenop de helm gemaakt door Sander Tempel, een kleine week voordat hij is overleden.

Zowel de ouders van Duncan als Sander waren aanwezig tijdens de overhandiging en Max was zichtbaar geraakt door dit cadeau. Voor de ouders ook een prachtig moment, om te zien dat Max heel blij was met de helm en tevens met de woorden: Ik heb maar 1 helm in huis staan en dat is die van Alonso, en daar komt deze bij te staan.

Na de overhandiging was het tijd voor de kinderen om alle spullen te laten signeren door de heren en om natuurlijk met hen op de foto te gaan. Ook al waren ze wat vertraagd door de mist, ze namen alle tijd voor de kids en het werd een fantastisch half uur.

Op de maandag kwam Max alleen in de tent omdat Ricciardo en Coulthard op de maandag al weer andere verplichtingen hadden. Maar als Max Verstappen binnen loopt, dan gebeurd er iets. Je ziet de kinderen trillen van spanning en kijken echt naar hem op. De maandag hadden de kids uitgebreid de kans om dingen te vragen aan Max en dan komen echt de kindervragen aan de orde. Een heerlijk ontspannen sessie en daarna natuurlijk weer de handtekeningen en foto’s. Allemaal zijn ze aan de beurt geweest om zo met hun grote held op de foto te kunnen.

Beide dagen werden er ook door Max Verstappen verschillende demo’s gegeven en op de zondag waren er telkens drie formule 1 auto’s op de baan, omdat ook Ricciardo en Coulthard op de baan waren. Een prachtig spel met heel veel geluid en snelheid.

Beide dagen konden de gezinnen genieten van een heerlijke lunch verzorgd door Fred Paap Catering uit Zandvoort. De gezinnen konden de hele dag nog genieten van fantastische autosport, maar bij veel kinderen was begin van de middag de batterij helemaal leeg en keerden ze moe maar heel voldaan huiswaarts.

Wij hebben in de 15 jaar Stichting Zorgeloos Kind al vele topsporter en bekende mensen mogen ontmoeten, maar nog nooit iemand die zo bijzonder is als Max Verstappen. Zijn houding en uitstraling heeft een enorme aantrekkingskracht op jong en oud en dat geeft ook de ‘zieke’ kinderen heel veel energie om weer naar een volgende behandeling of operatie te gaan.

Wij kennen Max nu 3 jaar en als coureur wordt hij steeds beter en populairder, maar als mens blijft hij gewoon Max en juist dat maakt hem wel heel bijzonder.

Zonder namen te noemen willen we de mensen ‘die dit jaarlijks mogelijk maken’ heel hartelijk danken. Wij vinden het een eer dat jullie Stichting Zorgeloos Kind een warm hart toedragen. Daarnaast willen we ook Olav Mol hartelijk danken voor zijn enthousiasme tijdens beide dagen.