Max en Pierre laten zieke kinderen stralen

Stichting Zorgeloos Kind was op 18 en 19 mei weer te gast op de Jumbo Racedagen. Beide dagen kregen we Max Verstappen en Pierre Gasly op bezoek. Veel kinderen waren al maanden zenuwachtig voor de ontmoeting en het werd een groot feest voor de aanwezige kinderen. Beide dagen namen de formule 1 coureurs ruim de tijd om met alle kinderen op de foto te gaan en om petjes en shirtjes te signeren. Ja iedereen was even vergeten dat ze ziek zijn en konden optimaal genieten van het hoge bezoek. Het zijn 2 topdagen geworden en genieten nog steeds van dit stralende gezichten.

Beide dagen was het voor de gezinnen vroeg opstaan. Om half 8 op het circuit zijn om er zeker van te zijn dat ze op tijd waren voor het bezoek van Max en Pierre. De kinderen waren uiterst nerveus, maar konden niet wachten op het moment om helden te begroeten. Max en Pierre kwamen direct vanuit de helikopter naar de tent van Stichting Zorgeloos Kind en beide dagen waren ze dus al om 9:45 aanwezig.

De vele beveiligers moesten de mensen op afstand houden en zo namen de heren plaats in de tent van Stichting Zorgeloos Kind. Olav Mol deed een korte introductie en op zaterdag werd Max verrast met een prachtig cadeau. Een handmatig gemaakte 3D tafel van zijn racewagen en hij was er zichtbaar erg blij mee. Na dit formele stukje, was het uiteraard tijd voor de vele kids. Deze momenten zijn heel bijzonder om te zien. De tijd en aandacht die zowel Max als Pierre aan de kids geven is bewonderingswaardig te noemen. Volstrekt relaxt gaan ze geduldig met iedereen op de foto en nemen ze plaats naast de vele rolstoelen. Ze blijven handtekeningen zetten op de vele petjes en shirtjes en dat maar altijd rustig en kalm.

Beide dagen nog een fantastische groepsfoto genomen en daarna moesten de heren snel verkleden om zo de demo’s te verzorgen op het circuit. Na het moment moesten al weer veel gezinnen huiswaarts of naar het ziekenhuis, maar wat hebben wij ook genoten van al die stralende kinderen. Het bezoek van Max Verstappen en Pierre Gasly geeft de kinderen weer de energie om de strijd aan te gaan met de ziekte.

Max is in Nederland al iemand die niet meer normaal over straat kan gaan ondanks zijn jeugdige leeftijd. Natuurlijk lijkt dit allemaal heel erg gaaf en stoer, maar dit heeft ook zeer zeker een keerzijde. Iedereen wil wat van deze jongen en daarom vinden wij het ieder jaar heel bijzonder dat hij de tijd neemt voor de kinderen die te gast zijn bij Stichting Zorgeloos Kind.

Stichting Zorgeloos Kind heeft heel veel respect voor Verstappen en Gasly als Formule 1 rijders, maar we hebben nog veel meer respect voor de manier hoe jullie deze kinderen enorm blij maken.

Speciale dank gaat naar alle mensen van Red Bull Racing en van Jumbo, voor hun enthousiasme en inzet. Verdere dank gaat uit naar de bedrijven die het mogelijk maken om de grote groep kinderen te ontvangen en te voorzien van eten, drinken, lekkers enz.

Fred Paap Catering
Tentverhuur Zandvoort