Liyana El Fechtali overleden

Vorige week is Liyana El Fechtali overleden. Liyana is net geen 3 jaar geworden. Liyana was de jongste van 4 kinderen in een heel warm en gastvrij gezin. Ze was al enige tijd ernstig ziek en de vooruitzichten waren dan ook niet positief te noemen. Toch is ze heel snel en onverwachts overleden. Inmiddels hebben de ouders haar begraven in Marokko en we wensen het hele gezin heel veel sterkte toe met dit grote verlies.

Vorig jaar kregen we een vraag vanuit het Prinses Maxima Centre of wij voor een gezin een zolder wilden verbouwen voor een gezin met een zieke dochter. Wij zijn daar vorig jaar aan de slag gegaan om de zolder dusdanig te verbouwen, zodat dit echt de kamer van Liyana zou worden en dat ze ook zo lang als mogelijk thuis verzorgd kon worden. Het was bijna klaar, en toen kregen we bericht van vader ‘Samir’ dat Liyana was overleden. Dat bericht voelde als ‘falen’ en wat gunden we haar en het hele gezin die prachtige kamer.

Op verzoek van de ouders gaan we de kamer helemaal klaar maken en wordt het nog steeds de kamer van Liyana. Uiteraard kunnen we het verdriet van het gezin niet wegnemen, maar gaan de kamer helemaal maken zoals zij dit had gewild.

Wij wensen de familie El Fechtali heel veel sterkte toe.