De reis naar de Efteling blijft een jaarlijks hoogtepunt

De jaarlijkse reis naar de Efteling is ook deze editie een groot succes geworden. Al jaren gaan we met een hele grote groep gezinnen op vakantie naar Disneyland, Moviepark of naar de Efteling. Dat doen we om al deze gezinnen een heel weekend te ontzorgen en om hen samen de kracht te geven om zo door te vechten in de strijd tegen de ziekte van hun kind. Luisterend naar de verhalen van al deze gezinnen doet ons beseffen hoe belangrijke een dergelijke activiteit is geworden. In het weekend van 14 t/m 16 oktober zijn we weer naar de Efteling geweest en we kijken weer terug op een fantastisch weekend met eveneens fantastische gezinnen.

De vrijdagmorgen kwamen de gezinnen aan bij het Efteling Hotel in Kaatsheuvel. Uiteraard mochten de gezinnen direct het park op en gaan genieten van het prachtige park. Om half 3 was het officiële welkom met koffie, drinken en wat lekkers en dat in een aparte ruimte van het Efteling hotel. Om half 5 vertrokken we weer gezamenlijk naar het Park om naar de spannende Raveleijn show te gaan kijken. Na deze show mochten alle kinderen op de foto met prinsessen en ridders en liepen we door naar de locatie voor het diner. Het eten was heerlijk, maar ook mochten de kinderen nog tussentijds zwaardvechten met de ridders in de arena. Na het eten mochten de ‘volhouders’ nog het park in tot maar liefst 23:00 uur om zo ook te kunnen kijken naar de prachtige fonteinshow. Daarna was het snel terug naar het hotel om te genieten van een welverdiende nachtrust.

De zaterdagmorgen eerst genieten van het ontbijt om zo weer om 9:30 uur het park in te gaan. Het eerste half uur zijn er geen andere gasten op het park, dus kan je iedere attractie in zonder te wachten. Ieder gezin had zogenaamd Efteling geld ontvangen waar ze de lunch overal op het park konden nuttigen zodat de gezinnen geen kosten hoeven te maken. Om 18:00 uur was het een gezamenlijk diner in het Efteling Hotel. Het eten was weer perfect en de meeste kinderen waren rond 20:00 uur helemaal op, dus begon de nachtrust op deze zaterdagavond een stuk vroeger dan de vrijdagavond.

De zondagochtend was het ontbijt weer rond 8:30 a 9:00 uur en iedereen bleef nu ook wat langer aan tafel zitten omdat de 2 dagen daarvoor al redelijk intensief waren geweest. Om half 11 werd er door de gezinnen uitgecheckt en mochten ze de hele dag nog van het park genieten. Het was echt prachtig zonnig weer en zo einde van de middag waren de meeste gezinnen weer huiswaarts gekeerd van dit enerverende weekend.

Wij van Stichting Zorgeloos Kind danken al de bedrijven en instanties die het mogelijk hebben gemaakt om deze reis te bekostigen en om zoveel mensen een dergelijke weekend te kunnen geven. Het ‘Samen’ gevoel is niet in woorden en teksten uit te drukken, maar de reacties van de gezinnen geeft ons wel heel veel energie om dit te blijven vervolgen. Wij blijven ons verbazen over de strijdbaarheid van gezinnen en al deze gezinnen blijven voor ons voorbeelden.

Keep Fighting