Prachtige top-tien klassering voor Brink en SWPN bij openingsraces IDM

Ricardo Brink heeft een sterke prestatie neergezet tijdens de eerste ronde van het IDM kampioenschap in Oschersleben. De coureur van SWPN, partner van Stichting Zorgeloos Kind scoorde een tiende en elfde plaats bij zijn debuut in de IDM Superbike. De 20-jarige coureur legde daarnaast een zeer goed racetempo aan de dag.

Afgelopen weekend werd de eerste ronde van het Duitse IDM kampioenschap verreden op het circuit van Oschersleben. Voor Ricardo Brink was dit tevens zijn eerste race in de IDM Superbike klasse. Tijdens de vrije trainingen op vrijdag en kwalificaties van zaterdag werkte Brink aan de afstelling en het verbeteren van zijn rijstijl op het Duitse circuit. Na twee kwalificaties in het competitieve veld zette Brink een vijftiende tijd. Er was nog ruimte voor verbetering en dit kon Brink dus zondag gaan laten zien tijdens de twee te verrijden races.

Dat er iets meer in zat, liet Brink gelijk zien tijdens de eerste manche op Oschersleben. Na een goede start wist hij in de openingsronde een elfde plaats te pakken en dit werd in de loop van de race zelfs een tiende. Brink kwam ook in deze positie over de eindstreep, waardoor hij bij zijn debuut in de IDM Superbike een prachtige top-tien uitslag wist te scoren! In de tweede manche ging het racetempo van Brink nog verder omhoog en wist hij aan te haken bij een groep die vocht voor een zevende plaats. Brink is nog niet gewend om races te rijden van deze afstand en moest daardoor in slotfase iets lossen bij de groep. Met een tiende en elfde plaats in de tweede race mag Brink meer dan tevreden zijn over zijn eerste raceweekend in het IDM!

Coureur Ricardo Brink:

‘Ik was niet tevreden over mijn kwalificatie, omdat er gewoon meer in zat. Ik had het gevoel dat ik in de race mee zou kunnen met de rijders voor mij en dit gebeurde ook. In de eerste race leverde dit een tiende plaats op, waar ik super tevreden over was. In de slotfase kreeg ik wel wat last van opgepompte onderarmen, waardoor ik iets afzakte. In de tweede race mijn racetempo verder kunnen verhogen en ik kon het nu ook langer volhouden. De samenwerking met het team verloopt super en ik ben heel tevreden over mijn debuut in de IDM Superbike!’

Teammanager Frank Brouwer:

‘Ik ben zeer tevreden over de prestatie van Ricardo. Hij heeft het hele weekend progressie gemaakt. Zijn racetempo in de tweede race lag gelijk aan die van de zevende plaats en daar zijn we op dit moment heel blij mee. Ricardo moet nog werken aan zijn kwalificatie en je kan merken dat hij niet gewend is om zulke lange races te rijden. Hier kunnen we de komende IDM-weekenden verder aan werken. Binnen het team loopt het heel goed en dit geeft veel vertrouwen voor de komende races!’