SZK helpt Kathi de berg op

Al jaren doet 1 van de bestuursleden mee aan het jaarlijks terugkerende evenement ‘Alp ‘d HuZes’. Daar wordt door sportieve prestaties geld opgehaald voor het onderzoek naar kanker. Een prachtig evenement wat ieder jaar weer bijzonder is om mee te maken. Deze editie was nog specialer omdat Kathi ook de top van de Alp ‘d Huez wist te bedwingen en dat zelfs 2 keer. Waarom dit zo bijzonder is gaan we u nu uitleggen.

Kathi is een jonge dame van 27 jaar die woont in de omgeving van Nijmegen. Vorig jaar kreeg ze te horen dat ze een ongeneeslijke vorm heeft van kanker en is ze begonnen aan een heel zwaar traject. Samen met haar vriend heeft ze gevochten om weer op de been te komen en dat is gelukt. Haar grote wens was ook om nog de top te beklimmen van de alp tijdens de Alp ‘d HuZes, maar dat zou niet gaan met een normale fiets omdat daarvoor de energie simpelweg niet aanwezig is.

Via via kwamen wij van SZK in contact met Kathi en is er door fietsenzaak Hans Struijk Fietsen in Nijmegen gelijk een prachtige elektrische mountainbike ter beschikking gesteld. Nu moesten we natuurlijk deze ‘extra’ fiets ook weer mee krijgen naar Frankrijk en dat zou niet gaan lukken met een normale personenauto, maar er moest een busje komen. We zijn naar VMT (Veldhuisen Motor Techniek) gegaan in Voorthuizen en daar was het binnen 1 minuut geregeld. Voor dat goede doel stond er gelijk een bus klaar en zo konden we alle materialen in Frankrijk krijgen.

De donderdag 1 juni was de start van de beklimming en Kathi is niet 1 keer, maar 2 keer omhoog gefietst. Een bijzonder moment van een bijzonder mens. Samen met haar vriend ‘Emile’ knokken ze zich door deze ellende heen en blijven positief vooruit kijken.

Kathi valt misschien dan buiten onze doelgroep (=kinderen), maar dit zijn absoluut zaken waar we MOETEN helpen. De ontmoeting met Kathi en Emile is zo leerzaam en bewonderingswaardig, dat dit niet op papier is uit te drukken.

Kathi en Emile, jullie zijn toppers en voorbeelden voor velen