Stichting Zorgeloos Kind bij FC Twente - Utrecht

Afgelopen 20 november was Stichting Zorgeloos Kind weer te gast in de VIP-box van FC Twente om naar de wedstrijd te kijken tegen FC Utrecht. Alle gezinnen waren keurig op tijd en werden bij binnenkomst gelijk in de watten gelegd. Van zo dichtbij een voetbalwedstrijd bijwonen en zo dicht zitten bij het fanatieke vak-P, was voor de kinderen helemaal nieuw en ze keken hun ogen uit door de prachtige sfeer in het stadion. De wedstrijd werd een ‘terechte’ 1-1 en de gezinnen hebben een fantastische middag gehad in het stadion van FC Twente.

Wat heeft FC Twente het moeilijk gehad, op financieel en voetbal gebied. Maar toch hebben de sponsoren van FC Twente ervoor gezorgd dat het allemaal weer een stuk beter gaat en ze hebben er ook voor gezorgd dat de samenwerking tussen FC Twente en Stichting Zorgeloos Kind is blijven bestaan. Helemaal top.

De gezinnen waren al vroeg aanwezig en zaten voor de VIP-box ‘in de lekkere luxe stoelen’ helemaal klaar voor de aftrap van de wedstrijd. Wat gebeurde er veel. Een rode kaart voor Utrecht en 2 doelpunten (1 voor FC Twente en 1 voor Utrecht) en wat vlogen de eerste 3 kwartier om.

In de rust kwam de ‘geblesseerde’ speler Fredrik Jensen in de VIP-box om met de kinderen op te foto te gaan en daar nam hij dan ook alle tijd voor. Nu was het al tijd voor de 2e helft en snel weer op de lekkere stoelen gaan zitten voor de VIP-box. Wat gebeurde er weer veel de 2e helft, maar de bal wilde er niet meer in. Zo bleef de wedstrijd steken op een 1-1 stand en de gezinnen hebben kunnen genieten van een fantastische wedstrijd.

Voor de terugreis werden alle kinderen nog voorzien van sjaaltjes en petjes van FC Twente en ze keerde een ervaring rijker weer huiswaarts.

We hebben met Stichting Zorgeloos Kind weer fantastische middag gehad en we willen FC Twente dan ook hartelijk danken voor het mogelijk maken van dit mooie evenement en voor de nu jarenlange samenwerking. Speciale dank gaat uit naar Hedy Wijma en haar familie voor de goede zorgen en haar ongekende inzet voor de zieke gezinnen.