Prachtig weekend WinterEfteling Stichting Zorgeloos Kind

Kou en sneeuw waren de ingrediënten voor een prachtig weekend WinterEfteling. Met een grote groep gezinnen met een ernstig of langdurig ziek kind, werd het een onvergetelijk weekend en genoten de gezinnen optimaal van dit onbezorgde weekend. Alles was geregeld voor hen die het zo hard nodig hebben en dit dankzij een grote groep sponsoren en donateurs.

Het woord samen staat vaak centraal bij de reizen die Stichting Zorgeloos Kind organiseert en dit was ook weer het sleutelwoord voor het afgelopen weekend in de Efteling. De gezinnen hoeven elkaar niets uit te leggen en niemand kijkt raar op van een rolstoel of van een slangetje in de neus. Het gevoel ‘dat wij als organisatie gelukkig niet hebben’ om een ziek kind te hebben, voelen ze allemaal en ze weten ook dat het vaak een lange en lastige weg wordt met het belangrijkste doel: Een gezond kind met een mooie toekomst voor zich.

Om deze lastige weg te doorbreken zijn dergelijke weekenden en vakanties van groot belang en wij hebben echt alleen maar blije en dankbare gezichten gezien. Zaterdag was het snijdend koud en toch hield het de kinderen niet tegen om te genieten van de attracties en de shows op het park. Tussendoor even opwarmen in 1 van de vele eettentjes op het park en daarna weer snel het park op.

In de avond konden we genieten van het diner in het nieuwe restaurant in Bosrijk. Het eten was fantastisch en de kids genoten van al het lekkers wat er was. Na dit heerlijke diner weer terug naar het hotel waar de meeste kinderen snel naar bed gingen omdat de batterij redelijk leeg was.

Na het stevige ontbijt op de zondag weer een nieuwe dag op het park. Het park lag onder een prachtig sneeuwdek en dat maakt de WinterEfteling dan nog meer bijzonder. Er waren zelf kinderen bij die nog nooit sneeuw hadden gezien. Weer genieten op het park en de temperatuur was een stuk aangenamer dan op de zaterdag. Een aantal gezinnen waren net na de middag helemaal op, en keerden wat eerder huiswaarts dan gepland. Om 5 uur begon het afscheidsdiner van Stichting Zorgeloos Kind en ook daar werd nog maximaal genoten van al het lekkere eten en natuurlijk het ijs achteraf.

Ja het was voor de gezinnen en ook voor ons een intensief weekend. Op de zondag hebben we ook verdrietige kinderen gezien, omdat het lichaam het niet meer vol hield om het park op te gaan. Deze kinderen waren echt op en dan is het veel beter om huiswaarts te keren en te gaan rusten. Een groot aantal kinderen hebben het wel tot het einde vol gehouden en een aantal van deze kinderen begint deze week weer aan een zware en vervelende behandeling. We hopen dat de geestelijke batterij van al deze kinderen en ouders weer helemaal is opgeladen om de strijd tegen de ziekte aan te gaan met als ultieme doel: GEZOND WORDEN

Wij van Stichting Zorgeloos Kind kunnen alleen maar terug kijken op een prachtig weekend met fantastische gezinnen en we hopen dat ieder gezin ook kan terug kijken op een mooie en geslaagde reis.

Wij danken alle sponsoren en donateurs voor het mogelijk maken van dergelijke vakanties en wij gaan weer hard aan het werk om volgend jaar weer op vakantie te kunnen met een groot aantal gezinnen.