Gezinnen genieten 2 dagen van bezoek Max Verstappen

Stichting Zorgeloos Kind was het weekend van 20/21 mei te gast op de Jumbo Racedagen te Zandvoort. Onder prachtige weersomstandigheden genoten ‘zieke’ gezinnen 2 dagen van dit grote racespektakel. Maar deze dagen waren misschien wel het meest bijzonder omdat niemand minder dan Max Verstappen op beide dagen een persoonlijk bezoek kwam brengen aan de zieke kinderen. Wat hebben de gezinnen genoten van deze ontmoeting en wat is Max ‘naast een fantastisch coureur’ ook een fantastisch mens.

Op donderdagavond vertrok Stichting Zorgeloos Kind, samen met het motorraceteam ‘SWPN / Official Partner of Stichting Zorgeloos Kind’ naar het circuitpark Zandvoort. Op de koude vrijdag werd de tent opgebouwd en alles klaar gemaakt voor de gezinnen die dit weekend te gast waren bij ons om te genieten van deze dagen.

Allebei de dagen werden de gezinnen al om half 8 ontvangen op het circuit en werden de gezinnen welkom geheten in de tent van Stichting Zorgeloos Kind. Zowel op de zaterdag als op de zondag kwam rond 9 uur een golfkar aangereden met daarop niemand minder dan Max Verstappen, samen met verslaggever Olav Mol. Alleen de reactie al van de kinderen op het moment dan Max de tent komt inlopen, is al een uniek moment. Verbazing van: is hij het echt zo dicht bij? Olav stelde verschillende vragen aan Max, die hij met passie beantwoordde. En daarna was het ook tijd voor de kinderen om vragen te stellen aan Max en voorzichtig kwamen er toch al wat vragen van de kinderen. Daarna natuurlijk het fotomoment met Max en het signeren van kleding. Op al die gezichten van de kinderen stond een grote glimlach, die er de hele dag niet meer van af is geweest.

Ook aan het einde van de demo van Max was er dat handje naar de tent, vanuit zijn Formule 1 wagen en ook dat is geen kind voorbij gegaan. Natuurlijk werd ook genoten van de andere raceklassen en het mooie weer, maar de ontmoeting met Max is voor al aanwezige kinderen een moment waar ze weer heel veel energie uit kunnen halen voor de race tegen hun ‘vaak zeer ernstige’ ziekte.

Wat ook erg leuk was, is dat alle kinderen ook plaats mochten nemen op de motoren van SWPN / Official Partner of Stichting Zorgeloos Kind. En ja, wie wil er niet even op één van de prachtige Yamaha’s van het raceteam plaatsnemen en zich even een motorcoureur voelen?

Het waren 2 hele bijzondere dagen welke ons lang zal bijblijven. Vele kinderen zijn dusdanig ziek, dat het al heel bijzonder was dat ze er bij konden zijn. Maar met de komst van Max in het vooruitzicht is er ook door de behandelde artsen alles in het werk gesteld om het kind in Zandvoort te krijgen en dat is ‘op 1 gezin na’ gelukt.

Wij willen de mensen en bedrijven heel hartelijk danken voor het feit dat ze dit mogelijk hebben gemaakt voor de gezinnen. Wij zijn door een grote groep mensen fantastisch geholpen, want het vraagt wel heel veel inspanning om zaken voor elkaar te krijgen met deze ‘tere’ doelgroep. Daarnaast willen wij Max Verstappen ook een grote pluim geven voor de manier waarop hij dit heeft gedaan. De tijd en de rust waarmee hij dit doet is uniek te noemen en ook al is er iemand op de wereld die geen F1 fan is, dan wordt je op deze momenten wel fan van de mens’ Max Verstappen’.

Ook Olav Mol willen nog even noemen. Zijn passie voor F1 druipt altijd van het TV-scherm af, maar ook de omgang met de zieke kinderen deed hij met enorm veel passie. Een heerlijk ‘speels’ interview met Max en ook op de foto met kids. Olav bedankt voor je positieve inbreng deze dagen.

Wat een topweekend!