Brink en SWPN houden goed gevoel over na test in Spanje

Afgelopen week heeft team SWPN partner van Stichting Zorgeloos Kind een zeer geslaagde test gehad met hun nieuwe coureur Ricardo Brink. Op de Yamaha R1M werden er testronden gereden op het circuit van Valencia en Barcelona. Deze eerste samenwerking tussen team en coureur verliep uitstekend en van beide zijden wordt er dan ook uitgekeken naar de eerste race van het jaar.

Met Ricardo Brink heeft SWPN dit jaar een nieuwe coureur in de IDM Superbike. De eerste meters met de Yamaha R1M van het team werden verreden vrijdag 30 maart op het Ricardo Tormo Circuit in Valencia. De weersomstandigheden waren verre van ideaal, omdat er zeer veel wind stond. Wel kon Brink waardevolle meters maken en samen met het team veel dingen proberen qua afstelling. De samenwerking tussen het team en de nieuwe coureur verliep vanaf het eerste moment uitstekend. Na twee bruikbare dagen reisde het team door naar Barcelona voor nog twee trainingsdagen.

Op het Circuit de Catalunya in Barcelona werkte het team verder aan de afstelling. Zo werd er veel geprobeerd aan de vering en werden er veel verschillende banden getest voor korte en lange afstand. Ondanks dat voor Brink zowel het team, de motor als banden nieuw zijn, wist hij meteen al een goed tempo aan de dag te leggen. Het team kijkt dan ook met veel vertrouwen uit naar het eerste IDM-weekend in Oschersleben. Het weekend daarvoor van 20 t/m 22 april start Brink met een wildcard in de European Superstock 1000 tijdens het World Superbike evenement op het TT Circuit Assen. Een prachtig moment voor Brink en SWPN om op het thuiscircuit en voor een groot publiek de eerste race van het jaar te rijden.

Coureur Ricardo Brink:

‘Het was een hele goede test! Ondanks dat alles nieuw was voor mij, verliep de samenwerking met het team erg goed. In Valencia stond er erg veel wind, het was daardoor lastig om een goed tempo te kunnen rijden. In Barcelona hebben een flinke stap kunnen maken en we hebben tijdens de dagen veel dingen kunnen uitproberen. Ik kan met een super goed gevoel beginnen aan het EK Superstock 1000 weekend in Assen.’

Teammanager Frank Brouwer:

‘Het was de eerste test met Ricardo en kan niet anders zeggen dan dat ik heel tevreden ben. Het is een hele prettige jongen om mee samen te werken en hij is zeer gemotiveerd. De samenwerking binnen het team was ook goed. Ik denk dat wij een goede basisafstelling hebben gevonden voor zowel het IDM als met de wildcard in de EK Superstock 1000. Ik kijk erg uit naar het seizoen samen met Ricardo en het team!’